oslona przegubu bez rozbierania

site
każdej nocy to wraca...

Temat: Mazda Xedos 6 CA | Opinie o modelu
co sie wymienia w przednim zawieszeniu oprócz amorów a do tego przeguby i komplet osłon - na wewnętrzne też, bo wychodzę z załozenia że to za jednym zamachem się wymieni wszystko . Ale jest tego jeden duzy plus - wiem że za miesiac czy dwa nie zacznie mi pukać jakis inny element który pominałem i trzeba by znów rozbierać.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=15915



Temat: jak naprawi pęknietą osłone przegubu ?
A jakby spróbować wyjąc całą pół oś i z drugiej strony zalozyc nowa osłone tzn od strony skrzyni. Tak nawet pokazuje manual ale w tym przypadku rozbierasz tez zwrotnice i sporo innych dupereli - myslę ze jest to do zrobienia , tylko jak juz masz wszystko zdemontowane mozna wycisnąc zapieczony przegub na prasie przelotowej ( teraz pytanie....jak mocno jest zapieczony? )
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=24792


Temat: stukanie przy ruszaniu
Moje pukanie też ustało a była głupota, Jak co jakiś czas wiechałem se na podnośnik zobaczyć jak sie miewa podwozie i stwierdziłem że osłona przegubu mi pękła więc zabrałem się za wymiane i odkryłem że Ktoś kiedyś rozbierał przegób zewnętrzny i prawdopodobnie ułamało się mu zabezbieczenie i nie miał drugiego i wsadził "pół" zabezpiecznia czyli połowę pierścienia. Jak wskoczyło na soje miejsce to było dobrze a jak na nierówności lub przy ostrym skręcie to wyskakiwała półoś z przegubu i ot pukanie. sprawa nr.5 zamknięta ot tajemnicze pukanie
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=10641


Temat: Wyskakuje przegub
" />Wymienialem wczoraj osłonę przegubu. Wszystko zrobilem poprawnie . Przegub wyczyszczony nowy smar nalozony, sprezynka na polos zaloozna, wszystkie podkladeczki itp tez i przegub zostal nabity na polos do samego konca. Dzis przy wykrecaniu na parkingu lewo prawo lewo prawo krecac kierowica cos strzelilo i auto nie moglo ruszyc. Okazalo sie ze polos kreci sie w przegubie. Ale Po ponownym pokreceniu kierownica znow cos strzelilo i auto ruszylo bez zarzutów. Co to sie moglo wydarzyc? Rozbierac na nowo polos ? Czy sie juz nie przjemowac ? Przegub jest zdrowy wizualnie jak go wczoraj...
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10261


Temat: Pogaduszki 24h
naprawić. Wywaliłem już ją, ściągnąłem gume i jest problem bo nie wiem jak rozdzielić przegub od strony koła. http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL o tu macie fotke. Jak rozbierałem lewą ale od strony...
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=7528


Temat: [VW T4 2,5TDI 102KM] Gumowa osłona przegubu.
" />Podepne sie do tematu-pękła mi delikatnie osłona przegubu w partnerze z prawej strony,niby tragedi nie ma ale bym wolał to naprawić. Wywaliłem już ją, ściągnąłem gume i jest problem bo nie wiem jak rozdzielić przegub od strony koła. http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL o tu macie fotke. Jak rozbierałem lewą ale od strony silnika to poezja-samo sie rozpadło a tu nie wiem...
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=9868


Temat: Civic 99 naprawa
" />Witam, jestem tutaj nowy. Od trzech miesięcy jeżdżę Hondą Civic. Wczoraj odkryłem, że pękła osłona przegubu i chciał bym ją wymienić we własnym zakresie jednak w książce napraw Civica (tłumaczenie z niemieckiego) piszę, że aby wymienić osłonę przegubu zewnętrznego trzeba wymontować całą półoś z pojazdu i ją rozebrać od strony przegubu wewnętrzenego i od tej strony zdjąć osłonę. Jest tam adnotacja aby nie rozbierać przegubu zewnętrzenego. Za bardzo nie rozumiem tego zapisu bo wcześniej miałem Tico i tam bez problemu wymieniałem przeguby bez wyjmowania całej półosi - odkręcało się nakrętkę piasty wyjmowało przegub z piasty, zdejmowało oring zabezpieczający i po sprawie. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to się robi w Civic'u ?
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=5820


Temat: Przegub czy półoś...
hah tak to znaczy tak wg mnie nie ma sensu czyścić bo i tak lada moment padnie skoro już strzela.. u mnie przy wymianie osłon przegubu czyścili przegub za co policzyli 60zł i zaczął strzelać bardziej niż przed.. powiedzieli że wizualnie nie da się tego rozpoznać więc za chwilę rozbierali z powrotem i naliczyli odpowiednio za robociznę, a zakup nowego zleć warsztatowi żeby mieć pewność że będzie pasował Perez85 to zdjęcie to nie jest przegub do HC
Źródło: hyundaicoupe.pl/forum/viewtopic.php?t=4284


Temat: Mam tylko drugi bieg... :[
jest jeszcze taka mozliwosc, ze chlodnica nie chlodzi oleju wystarczajaco, moze byc przytkana (nie zdazylem swojej przedmuchac, dzisiaj od 7 rano rozbieralem polos, i wymienialem oslone przegubu). albo faktycznie trzeba by wyczyscic lub wymienic elektromagnesy... ale NAJPIERW Zientasie zrob reset i nauke komputerka. moze pomoc! BTW rozebralem dzis przegub, mam luz lekki, ale jeszcze pojezdzi troche (2 tys PLN za nowa półoś w ASO, moze ktos robi same przeguby??) ale za to wiem juz jak to sie robi przy okazji wymienilem 3 raz olej w skrzyni, bo gdzies tak litr mi wylecial przez...
Źródło: motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3272


Temat: Vinson 500 pęknięta manszeta przegubu
" />nie chodzi mi o przegub wewnętrzny, który tak jak piszesz ma zabezpieczenia bo to wiem że można rozebrać bez problemu. Mowa jest o przegubie zewnętrznym w którym półoś jest osadzona na pierścieniu rozprężnym. Ten pierścień jest jakby "ukryty" wewnątrz przegubu. Chodzi o to żeby zmienić osłonę gumową na zewnętrznym przegubie bez rozbierania wewnętrznego.
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=15715


Temat: demontaż przegubu półosi w Linhai 520 oraz wymiana płynów.
" />jak w temacie. jestem kontuzjowany na dzień dzisiejszy i postanowilem trochę pojazd podrobić na zimę. zauważyłem m.in pękniętą osłonę przegubu zewnętrznego z przodu. w jaki sposób rozpiąć przegub od półosi. normalnie jest on na frezie z zabezpieczeniem na półosi by przegub nie wyskoczył. nie chcę nic urwać i działać na siłę jeśli nie mam pewności jak to jest zrobione. może ktoś z forumowiczów ma rysunek poglądowy lub rozbierał osobiście przegub i wie na 100% jak jest z tym zabezpieczeniem. Następna kwiestia to jakie oleje oraz ile wchodzi do silnika, mostów i reduktora....
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=23078


Temat: Sportsman: potrzebne informacje o oponach...
" />rozbieralem ostatnio przednie zawieszenie przy okazji wymiany osłony przegubu z przodu, i zauważyłem (oraz słyszałem) że jest możliwość obrócenia drążków, ale tylko z jednego powodu sie za to nie zabralem......
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=13728


Temat: MK II - luzy w przednim kole-Łożysko i co jeszcze?
czy przy wymianie łożyska warto wymienić np. sworznie itp.? jeżeli finanse Ci na to pozwalają, czemu nie.Osobiście, jeżeli nie ma luzów na sworzniu zwrotnicy, końcówce drążka i silentblokach, i osłony przegubow ... sie zmienić. Co polecacie żeby później znowu nie rozbierać?? Nie są to az tak pracochłonne operacja, a i geometria tak wiele nie kosztuje.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54416


Temat: Zniszczone lewe lusterko zewnętrzne...
do montażu osłony będę musiał i tak zdemontować lustro. Skoro i tak mam rozbierać drzwi to pomyślałem o funkiel nówce nie śmiganej - różnica w kosztach rzędu 500PLN, a przynajmniej mam...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=98163


Temat: oslony przegubow
Mam do wymiany wewnetrzne oslony przegobow na polosiach z przodu. Czy musze rozbierac cale zawieszenie, zwrotnice ? Dam rade zrobic to w garazu, czy jechac na warsztat na podnosnik i dac...
Źródło: tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1423


Temat: Głośny stuk przy skręcaniu -nie łatwa diagnoza-
dokładnie sprawdzić przeguby i wszystko ideal! Problem jest taki że samochód wydaje ten głośny metaliczny stuk gdy jest na glebie w powietrzu na podnośniku nie da się tego usłyszeć a pewnie byłoby jasne skąd dokładnie to dochodzi.. Jestem zrezygnowany zapłaciłem za te godziny ich pracy ale nic to nie dało - oczywiście w zimie tez byłem u innego mechanika ale nie rozbierał...
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=20055


Temat: Piwo
silnik sie rozbiera.jutro pierwsze zdjecia.z pierwszych danych wynika ze wypalily sie zawory.poza tym sieknbeite oslony przegubow.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=38043


Temat: Oslona przegubu w 323F BA i nie tylko+c.d.
nowa oslona np firmy Spidan(ktora jest podobno dobra firma) kosztuje ok 20 zl hmmm ja bym nie probowal jeśli rozbierasz przegub samodzielnie, jeśli nie - dolicz koszty robocizny w warsztacie, a taką osłonę założy każdy
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=18057


Temat: Mazda po diagnozie u mechanika
ja tez u siebie nie ebde wymienial oslon tylko odrazu cale przeguby - nic, zadzwonie do smirnoffa to sie dowiem. co bardziej warto.. co do wymiany uszczelki pod pokrywa.. jesli nigdy ... się lekko zdziwiłem, taka uszczelka chyba spełnia swoje funkce bez silikonu? mad_man, co do przegubów to mechanik powiedział mi, że ktoś ten przegub rozbierał i po prostu źle założył oslone. Osłona prawego przegubu jest jak najbardziej ok (taka zwinięta w harmonijkę), o lewym mówił, że trzeba by zdjąć mażete(co to jest?!), założyć poprawnie osłone (bo jest dziwnie zniekształcona), ewentualnie obejrzeć przegub i...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=64953


Temat: Jak wymienic przeguby zewnetrzne
Odkręć i wybij sworzeń wachacza od zwrotnicy(taka mało widoczna śruba za osłoną tarczy hamulcowej) 9. Popchnij ośkę, skręć zwrotnicę, i ośkę z przegubem powinieneś mieć na wierzchu. 10. Zdejmij obejmy ze starej osłony przegubu. Następnie rozetnij tą gumę(będzie łatwiej wyczyścić wszystko) 11. Wyczyść wszystko ze smaru. 12. Zbij przegub z półosi. 13. Kiedy masz przegub zdjęty porządnie wyczyść go z resztek starego smaru i nakładź odpowiednią ilość nowego smaru. 14. Następnie złóż wszystko w odwrotenj kolejności czyli. Dajesz smar na półośkę, wkładasz małą obejmę na półoś, wciskasz gumową osłonę, dużą obejmę, wkładasz 2 takie tulejki(to się chyba nazwa zeger czy jakoś tak) wbijasz przegub, nakładasz osłonę na przegub, zaciskasz obejmy, wkładasz przegub w zwrotnicę, wbijasz sworzeń wachacza i skręcasz, przykręcasz drążek kierowniczy, wkręcasz śrubę ... WD-40. Ad 5. Tu zapamętaj jak były włożone zabezpieczenia klocków, bo jak nie to będzesz trochę dumał żeby je założyć. Ad 6. Mi osłony tarczy nie chciało się odkręcać, poza tym ... 11. Zero problemów. Ad 12. Trzepnij parę razy z różnych stron i powinien zeskoczyć. Zwróć tylko uwagę na takie ułożenie takich dwóch "tulejek" które wybijesz razem z przegubem, bo później trzeba będzie złożyć to tak samo. Ad 13. To ważne!! Dokładnie wyczyść w szystko co jest w przegubie. Polecam najpierw szmatą na śrubokręcie, potem np. benzyna ekstrakcyjnna, albo ropa. Wymyj przegub dokładnie bo mogło się tam nazbierać piasku itd. od tej walniętej osłony. Ad 14. Chyba jasne. Mogę dodać jeszcze tylko tyle. Bądź cierpliwy a wszystko pójdzie jak z płatka. Kiepsko szukałeś. Piwko...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40581


Temat: Ryb@ "tuning" project:P
... nie jestem pewny. poszukam jeszcze na moim allegro wymienilem tez oslone przegubu krotkiego zewnetrzna (Yeti dzieki za podpowiedz jak sie rozbiera przegub) zawieszenie juz moge zmieniac bez problemu, wiem co juz...
Źródło: p605.foxnet.pl/phpbb2/viewtopic.php?t=2391


Temat: Przeguby przednie
Właśnie skończyłem wymianę przegubów na przedniej osi. Półośki są w dobrym stanie, więc je tylko odczyściłem. Jeden z wewnętrznych przegubów również był w idealnym stanie - bez jakichkolwiek śladów zużycia na bieżniach. Drugi był już mocno wyklepany. Udało mi się kupić używany w idealnym stanie. Przeguby zewnętrzne były mocno zużyte. Udało mi się zdobyć nowe oryginalne LOBRO. Również osłony zewnętrznych przegubów są nowe (Spidan 300320). Wewnętrzne osłony są w dobrym stanie więc je zostawiłem. Całą operację zaczynamy od wyjęcia półosi. Lekko podnosimy przednie koło (żeby odciążyć łożysko, ale żeby jeszcze na tyle mocno ... osłony nie przeszkadza w założeniu klucza. Po odkręceniu śruby wrzucamy luz o obracamy półośkę aby dostać się do kolejnej śruby i znowu wrzucamy "jedynkę". Po odkręceniu wszystkich śrub oddzielamy przegub od flanszy skrzyni (czasem trzeba lekko stuknąć aby się odkleił) i przesuwamy go do tyłu i lekko do góry. Pozwoli to na wysuniecie zewnętrznego przegubu z piasty. Koła skręcamy w drugą stronę (przednia część piasty na zewnątrz) i wybijamy przegub z piasty. Teraz bez większych problemów cała półośka powinna nam wyjść. Zdejmujemy opaski z osłon (rozcinamy lub rozginamy i rozczepiamy). Zbijamy metalową osłonkę z wewnętrznego przegubu i wyjmujemy zegera. Zbijamy przegub gumowym młotkiem. Zsuwamy wewnętrzną osłonę. Wywijamy zewnętrzną osłonę tak, by mieć dostęp do pierścienia zabezpieczającego przegub (jest pod smarem od strony półosi w wewnętrznym elemencie przegubu - w takim zagłębieniu. Najlepiej najpierw przemyć ten fragment ze smaru. Pierścień rozginamy wciskając między jego końcówki śrubokręt i przekręcając go i zbijamy przegub z półosi. Zdejmujemy osłonę. Jeśli chcemy użyć starych przegubów to je ładnie czyścimy i rozbieramy na części (trzeba przekręcić wewnętrzny element względem zewnętrznego i wyciągnąć kulki - cały czas zmieniając położenie elementów). Sprawdzamy bieżnie i kulki. Jeśli są na nich ślady zużycia (jakiekolwiek ubytki lub wytarcia na kulkach, zagłębienie na powierzchniach bieżni, pęknięcia na koszycku itp) to przegub jest do wymiany (nawet jeśli te zagłębienia są jeszcze niewielkie to już dość szybko przerodzą się w dość duży luz i powstaną stuki). Sprawdzamy stan osłon. Jeśli są na nich pęknięcia (choćby mikroskopijne ślady parcenia gumy) to osłona jest do wyrzucenia - moim zdaniem i tak warto założyć mimo wszystko nowe osłony dobrej jakości (nie ma sensu zakładać tanich zamienników bo posłużą krócej niż stary oryginał). Zakładamy osłony na półoś (pamiętamy o opaskach). W przegub zewnętrzny wciskamy jak najwięcej smaru starając się dokładnie nasmarować kulki i bieżnie. Elementy przegubu ustawiamy dokładnie współosiowo, opieramy półoś np o deskę, przykładamy przegub do wieloklinu zwracając uwagę aby był on dokładnie współosiowo z półosią a zęby wieloklinu trafiły w odpowiednie miejsce i nabijamy przegub gumowym młotkiem. Jeśli wszystko jest dobrze ustawione to powinien ładnie wskoczyć na półoś. Jeśli po kilku stuknięciach przegub nie nachodzi to sprawdzamy jeszcze raz jego ustawienie. Nie wbijamy na siłę. Pierścienia nie trzeba rozginać - sam się rozchyli przy nabijaniu. Sprawdzamy czy pierścień wskoczył w nacięcie półosi. Resztę smaru wciskamy do osłony, zakładamy ją na przegub, sprawdzamy czy nie jest zapadnięta lub nadmiernie "napompowana" (warto wcisnąć śrubokręt między osłonę a przegub aby wyrównać ciśnienie pod osłoną), i zaciskamy opaski. Teraz smarujemy przegub wewnętrzny i nabijamy go na półoś. Zakładamy pierścień zegera. Resztę smaru wciskamy w osłonę i nabijamy ją na przegub. Wyrównujemy ciśnienie pod osłoną i zaciskamy opaskę. teraz półoś jest gotowa do zamontowania. Montaż jest odwrotnością demontażu. Przed montażem czyścimy miejsce styku przegubu z flanszą i wkładamy uszczelkę. Zewnętrzny przegub wsuwamy w piastę i dokręcamy śrubą jak najmocniej. Teraz przykładamy wewnętrzny przegub do flanszy i wkręcamy śruby. Dokręcamy je momentem 55 Nm. Przykręcamy koło i lekko opuszczamy samochód. Dokręcamy śrubę piasty. Po całkowitym opuszczeniu samochodu dokręcamy tą śrubę momentem 220Nm. Użyłem oryginalnego smaru LOBRO. Do zewnętrznego przegubu wchodzi 120g smaru a do wewnętrznego 90g. Cały opis dotyczy nowszych modeli 200-ek z nowym typem zewnętrznego przegubu. W starszych...
Źródło: audi200.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=32



All right reserved.
© każdej nocy to wraca...