Ospa czym smarowac jak strupek odpadnie

site
każdej nocy to wraca...

Temat: ospa - do kiedy smarować strupki gencjaną
Witam, moją 8-śmio miesięczną córcię dopadła ospa. Lekarz polecił smarować gencjaną i tak też czynimy. Od kilku dni nie ma już nowych krostek, stare jedne duże, inne malutkie pokryte są już strupkami. Mam pytanko do kiedy smarujemy aby nie zostały blizny? Dzidzia się nie drapie ale czasami jakiś strupek odpadnie a nie jest jeszcze zagojone to czy dalej smarujemy? Lekarza zapomniałam zapytać...
Źródło: topranking.pl/1850/ospa,do,kiedy,smarowac,strupki,gencjana.php



Temat: czy STRUPEK OD OPRYSZCZKI powinen sam odpasc ?????
pewnie ,ze powinien sam odpasc..inaczej bedziesz miala slad..albo przebarwienie albo blizne..smaruj i pozwol zagoic sie temu do konca..az strupek sam odpadnie.. Poza tym jesli czesto masz opryszcze to polecam tabletki Heviran-to jest antybiotyk-zapisuje go lekarz...ale jesli czesto masz pryszczke..bo ja mam raz w roku i zawsze wtedy nie tylko smaruje ale biore tez te tabletki..z tymze ja mam opryszczke pod nosem nie na ustach..Jak raz zarazisz sie wirusem opryszczki- masz juz go na cale zycie w sobie..i od czasu do czasu sie ujawnia..A smarowac mozesz ile ci sie podoba..
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,211,23611934,23611934,czy_STRUPEK_OD_OPRYSZCZKI_powinen_sam_odpasc_.html


Temat: Szczepionka przeciw ospie
Karola już przeszła ospę i z perspektywy czasu widzę, że jest to choroba bardzo upierdliwa ale do przejścia, tzn. pierwszy tydzień jest gorszy, bo jest kilka wysypów tych kropek, a potem trezba juz tylko smarować i smarować, i czekać aż odpadną strupki, dobrze, że teraz smarowidła są biale a nie fioletowe, jak za "naszych czasów" aha tak dla informacji, wirus ospy raz...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,34251,65236281,65236281,Szczepionka_przeciw_ospie.html


Temat: ma ktoś doświadczenia z bliznami??
ma ktoś doświadczenia z bliznami?? Po ospie wietrznej zostały mi makrabryczne blizny - kilka takich dziur i setki czerwonych punkcików. Dziury mnie nie interesują bo mam ze 4, natomiast te punkciki tak. Punkciki są takie jak rozstępy - nie są wgłębione tylko takie fioletowo-czerwono -brązowe. Jestem 3 miesiące po odpadnięciu strupków. Punkciki lekko wyblakły, ale nadal nie nadaje się to do prezentacji np. na basenie. Smarowanie maściami na blizny odpada bo ma tego ponad 1000 na całym ciele. Przebieg ospy był makabryczny i nawet na Akademii Medycznej byli zdziwieni moim przypadkiem. Czy ktoś...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,34708,34714522,34714522,ma_ktos_doswiadczenia_z_bliznami_.html


Temat: ma ktoś doświadczenia z bliznami??
lirio napisała: > Po ospie wietrznej zostały mi makrabryczne blizny - kilka takich dziur i > setki czerwonych punkcików. Dziury mnie nie interesują bo mam ze 4, natomiast > te punkciki tak. Punkciki są takie jak rozstępy - nie są wgłębione tylko > takie fioletowo-czerwono -brązowe. Jestem 3 miesiące po odpadnięciu strupków. > Punkciki lekko wyblakły, ale nadal nie nadaje się to do prezentacji np. na > basenie. Smarowanie maściami na blizny odpada bo ma tego ponad 1000 na całym > ciele. Przebieg ospy był makabryczny i nawet na Akademii Medycznej byli > ... pozstalosci po ospie na twarzy. Zeszly wszystkie, choc troche to trwa. BTW bylam na tyle glupia ze calkiem sporo strupow rozdrapalam i pozostaly mi dziury, no i te nie zniknely :(...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,34708,34714522,34714522,ma_ktos_doswiadczenia_z_bliznami_.html


Temat: Doki -pomoż!!!
Pozdrawiam cię serdecznie i życzę wytrwałości.Niczym się juz nie smaruj jeśli nie masz mokrych wyprysków a same strupki, teraz natłuszczaj skóre maścią z wit A ( szybciej i ładniej odpadną), jesli to juz trzeci tydzień MYJ GŁOWE ŚMIAŁO I TO SZYBKO, od razu ci się nastrój porawi.Z tym myciem był zakaz bo jeśli masz aktywna ospe kapiel rozsiewa ja jeszcze bardziej.Jedz duzo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,10133453,10133453,Doki_pomoz_.html


Temat: OSPA
No, to prawie jakbyś była już dorosła :-). Bierz ten Heviran, to taki lek specjalnie na ospę. Dorośli zwykle przechodzą ospę ciężko, ale to lekarstwo naprawdę pomaga. No, ale skoro dajesz ... na swędzenie. Możesz też smarować się Pudrodermem - wtedy te krostki szybciej wyschną. Pamiętaj, że takich rzutów wysypki może być kilka i dopóki nie odpadną Ci ostatnie (z tych najostatniejszych) wyschnięte strupki, to cały czas zarażasz i nie możesz wychodzić.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,18760333,18760333,OSPA.html


Temat: Ospa - rozdrapana krosta
Ospa - rozdrapana krosta I własnie w zwiazku z tym mam pytanie - córeczka (4,5 lat) ma juz 2 tydzień ospę.Oczywiście za późno został podany Heviran i stąd przechodziła cięzko (krosty wszędzie:w buzi,na dziąśle,w uchu,pod powiekami,całe ciało). Na ta chwile sa tylko strupy, w sumie juz wychodzi z tego. Wszystko dobrze,az tu rozdrapała strupek przy nosie.Pojawiła sie krew i zaschnął. I teraz mam pytanie - czy bedzie blizna? czy można czymś smarować aby nie pozostał ślad ? Od kiedy zacząc te smarowanie -teraz czy jak odpadnie strup? Proszę o pomoc,bo bardzo sie martwie....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,58875411,58875411,Ospa_rozdrapana_krosta.html


Temat: ospa-moje doświadczenia
ospa-moje doświadczenia gości u mnie w domu już od miesiąca, najpierw starsze dziecko, za dwa tyg. młodsze. Ze starszym byłam u lekarza i zaleceono Pudroderm. Smarowałam tym dwa dni, swędziało niemiłosiernie, ... Gencjanę - krostki szybko wyschły, nie było drapania. Prysznic szybki stsoowałam codziennie. Przy drugim dziecku na większe krostry zapodałam Gencjanę nawet na spirytusie, a teraz czasem smaruje Tanno Hermalem. Żadnego drapania, a po tygodniu krostki zaczęły odpadać. Tak, że potwierdzam - tylko Gencjana, Pudroderm wyrzucić od razu. M.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,41517137,41517137,ospa_moje_doswiadczenia.html


Temat: ospa u 9 miesiecznego dziecka
Miesiąc temu ospę przechodził mój synek, który wtedy miał 10 miesiący. Zaraził się od swojego 4letniego braciszka. Uważam, że Twoje dziecko niekoniecznie zaraziło się ospą. Co prawda choroba jest bardzo zaraźliwa, ... Nie drapał się, bo mu obiecałam nagrodę. Ostatni strupek odpadł po tygodniu. Mój młodszy synek drapał się tylko w krostkę, którą miał w kąciku oka, ale te krostkę smarowaliśmy neomycyną i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,43927953,43927953,ospa_u_9_miesiecznego_dziecka.html


Temat: OSPA - prawdy i mity
moje dzieciaki też prawie już wyszły z ospy. Heviran podawałam, ale jakoś wydawało mi się, że bardziej wysypało małą po tym, więc przestałam. Tylko jak długo smarować te strupki? Dopóki same odpadną?, Czy jak już są takie strupki co się ledwo trzymają, to już nie trzeba smarować?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,60048860,60048860,OSPA_prawdy_i_mity.html


Temat: OSPA- poradźcie
Kuba po 13 dniach ospy dziś już zdrowy! (chociaż cały w odpadających strupach) Włosy na szczęście krótkie ale i tak pierwsza rzecz umyliśmy głowę jak tylko strupki zaczęły zasychać i odpadać. Lekarka na kontroli kazała mi go "dobrze wyszorować" bo dotąd był na szybko myty pod prysznicem. Pod włosami i na twarzy smarowałam pudrodermem a resztę gencjaną na spirytusie. Najgorsze jest pierwsze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,17388911,17388911,OSPA_poradzcie.html


Temat: Pytanie o ospę...
Ospa ma bardzo specyficzna wysypke, ja w kazdym razie od razu nie mialam zadnych watpliwosci.Zaczelo sie wieczorem od 3 krostek z plynem, twardych dosyc, w nocy gorączka do 40 st., pierwszy raz mi dziecko szczekalo zebami, rano juz tych krostek wiecej.Wysypywalo przez 2 dni, nastepnie krostki pekaja, powstaja strupki, ktore po paru dniach odpadaja.Slyszalam, ze to bardzo swedzi, ale córka dobrze to zniosla i praktycznie sie nie drapala. Moja córka ma ja 10 dzien, a jeszcze jest co odpadac, tak wiec siedzimy w domu i czekamy na koniec choroby. Nie wolno myc w tym czasie dziecka, zeby nie moczyc tego, poza tym obecnie odchodzi sie od smarowania płynnym pudrem na rzecz piochtaniny na wodzie(nie na spirytusie), to słowa nie tylko mojego pediatry, ale i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,21060837,21060837,Pytanie_o_ospe_.html


Temat: ospa-roztwor fioletu...
Ja też nie używałam żadnego fioletu, tylko pudrodermu. Moja córka ma ospę 10 dzień i w tej chwili są ładnie zauszone strupki, zaczynają już odpadać. Smaorowałam pudrodermem tylko przez pierwsze kilka dni, w miarę pojawiania się nowego wysypu. Jak zaczęły zasychać, przestałam smarować. Przy oczach i ustach nie smarowałam i też się zagoiły.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,105627167,105627167,ospa_roztwor_fioletu_.html


Temat: ospa-smarowanie pudrodermem
ospa-smarowanie pudrodermem Moja 5-letnia córka od środy ma ospę wietrzną. Od początku smaruję ją pudrodermem. W piątek strasznie ją wysypało-świąd był nie do wytrzymania.Zaczęłam jej podawać heviran,wapno i zyrec i nadal smarowanie.Dziś jest już lepiej, mniej swędzi większość bąbli przschło.Zastanawiam sie do kiedy ją smarować tym pudrodermem, czy już przesteć jak ją nie swędzi czy dopóki jej wszystkie strupki nie odpadną.I jeszcze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,105865758,105865758,ospa_smarowanie_pudrodermem.html


Temat: Ile dni w domu przy ospie
Ile dni w domu przy ospie Czy ktoś może mi powiedzieć ile dziecko powinno siedzieć w domu przy ospie. Pierwsze krostkipojawiły się koło środy -jutro będzie dwa tygodnie - w okolicy oczka i myślałam, że będzie to zapalenie spojówek. Więcej krostek pojawiło się w sobotę i okazało się że to ospa. Była wizuyta u pediatry, smarowanie gencjaną i kąpiele w nadmanganianie potasu. W piątek zaczęły odpadać strupki. Dziś zostało ich tylko kilka i mam problem bo w sobote konsultowałam się z pediatrą, który pozwolił dziecko zabrać na dwór (było ciepło na dworze a w domu niesamowita parówa) a nawet jeżeli zostanie niewiele strupków to można wysłać dziecko do przedszkola. A w pracy nastraszyli mnie że przez 2 tygodnie absolutnie nie można wyprowadzać dziecka na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,97015490,97015490,Ile_dni_w_domu_przy_ospie.html


Temat: Buzia u malucha z ospą
moja teraz przechodzi ospe.Zostały jej juz chrosty na buzi i włosach reszta odpadła.Choc mam zastrzezenia bo nie które za wczesnie i na nowo zrobiły sie strupki.Tez ma alergie i od czasu do czasu ma czerwone policzki teraz tez.Smarowałam pudrem na poczatku teraz niczym chrosty szybko nabrały strupka wiec przestałam smarowac tymbardziej ze mała nie znosiła smarowania.Mam nadzieje ze nie zostana ,,dziury''.A gdyby...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,73688095,73688095,Buzia_u_malucha_z_ospa.html


Temat: ospa - żywot kropki....
ospa - żywot kropki.... właśnie mój syn przechodzi ospę; zdążyłam juz się nieco oczytać, ale wciąż mam kilka wątpliwości - jest sporo w necie o samej ospie, ale mnie interesuje żywot jednej kropki: - kiedy zacząć smarować - czy od razu po zauważeniu plamki, czy należy poczekać na bąbel (i czy z każdej plamki zrobi się bąbel); - jak często smarować (używamy wodnego roztworu gencjany; pudroderm został przez syna oprotestowany) - kiedy przestać smarować daną kropkę (mamy już kilka "kraterków" z ciemnym środkiem (strupkem?); w jednym przypadku ten strupek już odpadł - to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,81439022,81439022,ospa_zywot_kropki_.html


Temat: Ospa (chickenpox) - jakie są objawy?
To z pewnosia ospa jesli pecherzyki podchodza woda. Uwazaj aby maly sie nie drapal, bo rozdrapane plamki moga spowodowac powstawanie blizn. Podawaj srodki przeciw swedzeniu. Jesli lekarz nie wypisal Ci recepty to pytaj w aptece o lekarstwo. Gdy strupki odpadna to smaruj mascia na likwidowanie blizn. Ja uzywalam SKARFLEX (mieszkam we Wloszech. Pytaj w aptece albo dermatologa co polecaja. Najgorsze sa pierwsze 3 dni gdy pojawiaja sie plamki. Pòzniej musisz tylko uwazac, aby maly nie zarazil innych. Ja sie pytalm, gdy ktos do nas przychodzil czy byl chory na ospe czy nie, bo jeden z naszych znajomych zachorowal w wieku 73 lat i musial byc hospitalizowany. Nie przejmuj sie ta wiadomosia, bo dzieci przechodza lekko ospe.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,591,11447981,11447981,Ospa_chickenpox_jakie_sa_objawy_.html


Temat: czym smarować?
strupki to chyba najlepiej zasuszać,więc np gencjaną, musi sam odpaść i najlepiej ich odpadania nie przyspieszać, wtedy ryzyko powstania blizn jest najmniejsze. Nasza mała niestety miała parę takich wielkich bąbli - te które wyszły pierwsze, że nawet jak odpadł strup to jeszcze pod spodem była mokra rana, dostałam do smarowania bodajrze hascovir, żeby się infekcja nie wdała.Niestety parę blizn pozostało, całe szczęście...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,95874151,95874151,czym_smarowac_.html


Temat: 6mies i ospa+dol
Nam lekarz powiedziała, że Heviran dopiero od dwóch lat się podaje (mój ma 8 miesięcy). Zostało tylko smarowanie gencjaną na wodzie. Też było czadowo (już strupki zaczynają odpadać) bo to i ospa i zęby i katar do tego. I lekarz powiedziała, że teraz jest wysyp ospy.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,107308045,107308045,6mies_i_ospa_dol.html


Temat: kikut pępowiny nie chce uschnąć i odpaść...
Pierwszej córce tez długo nie mógł odpaść bo smarowalam wpierw spirytusem a później fioletem, tak zalecano w szpitalu a bylo to 2 lata temu. Teraz smaruję od razu fioletem bo on jest na spirytusie i odpadł pieknie po 2-3 tygodniach. Połozna uważa że wystarczy fiolet, a spirytus to pomysł producentow.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,79071134,79071134,kikut_pepowiny_nie_chce_uschnac_i_odpasc_.html


Temat: Czym smarować u niemowlaka ślady po ospie?
Czym smarować u niemowlaka ślady po ospie? Właśnie, czym posmarować u 6,5 miesięcznego niemowlaka ślady po ospie, jak już odpadną strupki? Ja smaruję się w celu szybkiego gojenia ranek, maścią ochronną...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,14890351,14890351,Czym_smarowac_u_niemowlaka_slady_po_ospie_.html


Temat: MARZEC 2004 część III
Co do ospy to sporo o tym czytałam jak mężulo chorował i wyczytałam , że mozna kąpać, ale jak pojawią sie strupki, wcześniej nie aby nie roznieść choróbska na resztę ciałka.Co do spacerków to fakt , że organizm bardzo osłabiony i mimo, że ospa u małych dzieci przechodzi łagodniej to trzeba zachować wszelkie środki bezpieczeństwa aż do przesady, bo konsekwencje, gdybyś ją przeziebiła moga byc nie najweselsze (tak piszą).Wiem , że to trudne, ale siedz w domku (pogoda jessienna jest zdradliwa).Często smaruj i bądz dobrej mysli a strupki szybko odpadną.Jestśmy z Tobą i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,16284952,16284952,MARZEC_2004_czesc_III.html


Temat: mięczak zakaźny - Proszę o pomoc
skórze. Kilka sztuk córka rozdrapała (pojawiły sie ze 3 na brzuszku) i wtedy smarowałam jodyną i nie pojawiały sie od nowa.Dokotr powiedziała wtedy że to dobry znak jak pojawiły się na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19760,63253371,63253371,mieczak_zakazny_Prosze_o_pomoc.html


Temat: cos na "dziury" po ospie
cos na "dziury" po ospie witam, czy jest cos czym smaruje sie blizny po ospie czy nadal samym plynem w pudrze, i do jakiego momentu smarowac, czy jaj juz odpadna strupki to smarowac nadal?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,503,20305693,20305693,cos_na_dziury_po_ospie.html


Temat: ospa-jak długo smarować?
ospa-jak długo smarować? Czy jak te krostki już poprzysychają, ale jeszcze są strupki, to nadal smarować, czy dać im spokojnie odpadać? Dzię jesteśmy w szóstym dniu ospy
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,27924911,27924911,ospa_jak_dlugo_smarowac_.html


Temat: Slady po ospie- jak długo smarować???
smaruje sie po to zeby zasuszyc i zeby odpadlo wiec jesli odpada to juz dosc i smarowac te ktore wciaz nie chca odpasc...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,72763166,72763166,Slady_po_ospie_jak_dlugo_smarowac_.html



All right reserved.
© każdej nocy to wraca...